01-06-2026
Op zondag 31 mei heeft de VVD laten weten dat zij niet langer verder wil in de formatie. Eerder, op 19 mei, liet de ChristenUnie al weten uit de coalitiebesprekingen te stappen. Daarmee is er op dit moment geen meerderheid voor de beoogde coalitie.
De formateur, Paul Smit, heeft de gemeenteraad gisteren geïnformeerd dat hij daarom zijn opdracht teruggeeft. De brief van de formateur leest u hier.
Zodra er meer duidelijkheid is over hoe en wanneer het formatieproces een vervolg krijgt, leest u dat op deze website.